דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי ואימון עסקי להצלחה ולהשגת תוצאות 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 856   [ נצפה 2111 פעמים ]

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ  www.spectra-analytics.com

 

התחרות בשוק הולכת ומתעצמת בין אם בתוך מקום העבודה, כאשר הדרישות מהמנהל ומהעובד הולכות וגדלות כתוצאה מדרישות התחרות בהם מתמודדת החברה ובין אם התמודדות של בעלי עסקים לקדם את פעילותם בשוק התחרותי.

 

בשתי הזירות העסקיות הולך וגובר הצורך של הפרט, עובד או מנהל, להוכיח יצירתיות ומגוון כישורים וידע למציאת פתרונות להתמודדות עם המצבים והתרחישים בהם החברה פועלת בד בבד עם יכולת בין אישית העולה בקנה אחד עם התרבות האירגונית.

טבעי הוא שלרובנו אין את הניסיון בכל שפע המצבים וגם איננו מוכשרים במידה שווה בצד הטכנולוגי או השיווקי, הפיננסי או התיפעולי ואין כמעט תפקיד שלא דורש הבנה מינימלית לפחות בכל תחום.

 

תכלית האימון האישי והאימון העסקי להצלחה בתפקידים השונים ובהובלה עסקית היא ליצור התאמה בין עקרונות הפעולה האישיים לבין השגת היעדים האירגוניים.

 

האימון הניהולי מכיל את פרק האימון האישי בו עובדים המאמן והמתאמן להכרת מיכלול הערכים האישיים של העובד או המנהל ובהם הצרכים והמניעים המרכזיים, עקרונות הפעולה שלו ודפוסים אחרים המאפיינים את פעילותו בתחומי הקריירה, משפחה ופנאי.

 

הכרה והבנה אישית זו מסייעים להתאמת שיטת העבודה ודרכי הפעולה בתוך האירגון שיובילו לתפוקות גבוהות ושביעות רצון ויצמצמו את השחיקה וההתחככות הלא רצויים.

עובד המודע יותר לצרכיו האישיים ומבין טוב יותר את תגובותיו במצבים השונים, יהיה מודע גם להשלכות על סביבתו. מנהל, לדוגמא, המודע לצורך החזק שלו בשליטה יהיה עירני הרבה יותר לריסון ההשפעה השלילית על הסביבה ויעשה מאמץ אפקטיבי יותר לצימצום הריכוזיות והאצלת סמכויות.

 

במהלך האימון האישי, מתבררים חסמי ההצלחה של המתאמן שכפו עליו בעבר ויתורים על מהלכים שעשויים היו לקדם אותו. זיהוי נכון של חסמי הצלחה אלו, מאפשר תיכנון דרכים חליפיות בהם השפעת אותם חסמים מתמתנת. כמו כן, מתבררים כלל המשאבים, הכישורים והניסיון העומדים לרשות המתאמן וברוב המקרים חלקם אינו בא לידי ביטוי.

באימון האישי מוגדר החזון האישי של המתאמן, באשר לעתידו בתחום הקריירה, ואשר נרצה בהמשך למצוא את ההקשרים המתאימים ביותר למימושם במסגרת היעדים האירגוניים.

 

במהלך האימון העסקי מנתחים המאמן והמתאמן בצוותא את התפוקות הנדרשות בכל תחום ותחום בעסק (שיווק ומכירות, תיפעול, מחקר ופיתוח, כספים, משאבי אנוש) ומגדירים את התפוקות המרכזיות, אשר טיפול בהם ישפיע במידה הטובה ביותר על התוצאות העסקיות והאישיות.

 

בשלב האימון העסקי מגדירים המאמן והמתאמן את היעד החזוני בו המתאמן היה רוצה לראות את העסק שלו, בעתיד או כשמדובר בעובד או מנהל באירגון ההתייחסות היא לחלק באירגון בו המנהל או העובד לוקח חלק ויש לו יכולת השפעה על התפוקות הנדרשות.

 

תוכנית הפעולה למימוש היעד האירגוני הרלוונטי לעובד או המנהל, מתייחסת למרכיבים המותאמים לעקרונותיו של המתאמן אליהם הוא מתחבר בצורה הטובה ביותר ועל כן גם יוכל להשיג תוצאות טובות לאורך התהליך.

למתאמנים העובדים על תוכנית פעולה למיקסום ההצלחה האישית שלהם, תוך תיאום כמובן עם המטרות האירגוניות, קל יותר להתמקד ולהגיע לתוצאות. הפעילות על פי המתווה האישי והחוזקות האישיות, בד בבד עם מעברים מצומצמים יותר באיזורי אי הנוחות מגדילים את הסיפוק, את שביעות הרצון הכללית של המתאמן ומושגת הערכה גבוהה יותר ע"י הסביבה.

 

כולנו רוצים להשיג מעמד והערכה ע"י הסביבה אך, לכל אחד מאיתנו יש לזה משמעות שונה והמטרה היא להשיג את הביטוי והתוצאות המתאימים לכל אחד ואחד מאיתנו במסגרת המציאות בה הוא פועל.

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב